Translate

1 Aralık 2012 Cumartesi

SİYAH/BEYAZ GECE ÇANTASI

Birkaç ay önce elime geçmiş olan, şeklini gece çantasına benzettiğim bir kutu vardı.
Kapağı mıknatıslı olduğu için amaca çok uygundu...
O zaman bu zaman kaplayıp hakiki bir gece çantasına dönüştürmeyi istiyordum, ve sonunda yaptım.
Cuma pazarından bulduğum 1 tl'lik kumaş parçası tam istediğim desende idi.
Jarse, dolayısı ile esnek olması işimi kolaylaştırdı.
Bir de elimde olan 2 metrelik bir kordonu kullandım, o da sap oldu.
    

İşe çantanın kalıbını çıkararak başladım.
Kumaşı hafif gergin tutmayı tercih ettiğim için kalıbın bitmiş halini her kenardan yaklaşık 1 cm küçülterek çizdim. 
 Kalıbın bitmiş hali:
Genellikle pek teğel yapmam, ama bu işe özel bir özen gösterdim, üst kapağı kaplayacak kısma teğel yaptım, ve kutuya iyi oturup oturmadığını kontrol ettim.
Sonra el dikişi yaptım.

 Aynı işlemi alt kısma da uyguladım.
Burada kutu genişliğini tam kaplayabilmek ve iyi oturmasını sağlamak için içeriden alt köşegenleri diktim.
 İşte son provadaki durum, açık ve kapalı hali ile:
      
Sonraki aşamada kordona sıkı bir zincir çekerek sapı oluşturdum ve ipin uçlarını zincir içerisine çektim. 
 Sapı iki kenara gizli el dikişi ile tutturdum.
Bir ara alttan da geçirmeyi düşündüm, ama çantanın ayakta durmasını engelleyeceği için vazgeçtim.
...ve işte huzurlarınızda çantamın bitmiş hali:
Bu akşam kullanmayı planlıyorum.
Bakalım arkadaşlarım ne diyecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder