Translate

29 Kasım 2012 Perşembe

TIĞ İŞİ MELEK / AĞAÇ SÜSÜ

Şu aralar tığ işleri ile uğraşıyorum.
Elimdeki kalmış kadifemsi bir yün var, bunu tüketmek için yaptım bu meleği.
İstenirse olduğu gibi bırakılabilir.
Ya da bir bağcık ile yılbaşı süsü haline getirilebilir...
 
İşe baş olarak sıkiğne bir top yaparak başladım. 2 sıra azar azar artırıp 2 sıra eksilttim.
Altta kalan delikten içeri bir elyaf şerit soktum, baş kısmı ezilmesin diye.
 Bu noktada elyafın çıkmasını engellemek için bir ilmekle kapattım.
 Baş kısmının çevresinden trabzan işi ile gövdeyi oluşturmaya başladım.
Buradan itibaren çok gevşek örmemeye gayret ettim, yumuşak olursa ayakta durmayabileceğini düşünerek...
 Bu şekilde her sırada 2-3 trabzan artırarak 9 sıra ördüm.
Kanatlar içinse 20 zincir çekip ucundan trabzan ile üçgen ördüm.
Uçta kalan fazla ip ile kanatları gövdeye tutturdum.
Uzun zincir kısmı ise boyun çevresinde minik bir fiyonk yapmak için kullandım.
İşte sonuç:
 

 Dore, lame ya da simli herhangi bir ip ile de yapılırsa güzel olabilir.
Yakında deneyeceğim galiba...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder