Translate

18 Kasım 2012 Pazar

CAN'IN PATİKLERİ

Can'ın ayakları inanılmaz bir hızla büyüyor, daha 2-3 ay önce aldığım patikler küçüldü bile!
Ben de yeni patiği kendim yapmaya karar verdim, yine tamamen evde olan malzemeleri kullanarak.
Kalıntı yünler, keçe, misina...
Bundan 10 gün kadar önceydi, ve aynı zamanda blog fikrimi geliştirmekteydim. Denk geldi, yapım aşamalarını da fotografladım.
Umarım beğenirsiniz!


İşe Can'ın ayağına şimdilerde uyan bir ayakkabısını kalıp olarak kullanmakla başladım.
Tahtakale seyahatlerimden birinde almış olduğum keçe plakası üzerine taban şeklini çizip kestim, ikinci ayak için de kalıp olarak bunu kullandım.
Ne olur ne olmaz diye iki tabanı üst üste koyarak tam aynı olduklarını kontrol ettim.

İlk fikrim taban kenarı boyunca makina ile delikler açmak idi... ve bu aşamada makinanın keçeyi delemediğini gördüm! Eğer bir gün deri tabanlısını yaparsam bu yöntemi tekrar deneyeceğim.

Çözümü misinada buldum.
Kenar boyunca teğel şeklinde dikiş yaptım, sonradan tığın geçebilmesi için biraz bolluk bırakmaya dikkat ederek...


Terliğin içe gelen tarafından başlayarak ve tığı misina arasından geçirerek bir sıra sıkiğne ördüm.


 Bu aşamada ne olur ne olmaz diye bir büyüklük kontrolü yaptım...
İşte Can'ın tombul ayağı!
 Daha sonra 3 sıra trabzan ördüm, ön taraflarda eksiltme yapıp arka tarafları olduğu gibi devam ettirerek.

Sonra 3 sıra daha ördüm, bu sefer arka kısımlar sıkiğne, ön kısımlar trabzan ile. Böylece ayağın arka kısmında rahatsız edebilecek bir yükselti olmadı.
Bitirmek için 1 sıra sıkiğne yaparak aşağıdaki duruma geldim.

Elimde kalmış 40-50 cm'lik bir beyaz yün parçası vardı, ve bununla patiklere birer C harfi yapmak geldi aklıma. Hiçbirşeyi atmamanın sonucu...
Tığ kullanarak yünü aralardan geçirdim.

 İşte sonuç:


Son olarak kaymayı önlemek için silikon tabancası ile tabana çizgiler yaptım. 


İlk patik denemesi için pek de fena olmadı gibi...
Sonuçta Can patiklerini severek kullanıyor!
En önemlisi de o zaten!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder