Translate

20 Kasım 2012 Salı

BEGÜM'ÜN PATCHWORK YASTIKLARI

Sevgili arkadaşım Begüm için yaptığım iki yastık...

İlham kaynağım arkadaşımın evindeki bir tablonun renk paleti idi. Tam da buna uygun kumaşları evde buldum! Tesadüf mü? Değil!
Eminim başka bir tabloya da uygun renk paleti çıkardı bendeki  torbalar dolusu kumaştan!
 
Herbir kare 4 şeritten oluşuyor. Dolayısı ile her renkten uzun şeritler keserek başladım işe.
Sonra bunları birbirine dikerek istediğim kare genişliğinde renkli şeritler oluşturdum.
Her aşamada sağlama yapmak için ölçmek şart bana göre!
Genişliği ok'ledikten sonra döner bıçaklı kesme aleti ile (kısa bir adı varsa da ben bilmiyorum) kareler haline getirdim. Bu alete hayranım! Zırt diye tertemiz kesiyor. 
 Önemli not: Uzun dikişleri sık aralıklı ayarda çekmekte çok büyük fayda var, kareleri kestikten sonra dikişlerin atmaması açısından.
 İşte 2 yastığın malzemeleri, soldaki büyük parça bir tanesinin patchwork kısmının bitmiş hali.
 İkincisi için kareleri düzenleyip baktım...
 ...ve sonra diktim.
 Son aşama bunu 'kılıf' haline getirmek.
Ben arka yüzün ortasına denk gelecek şekilde, zarf gibi kapatma tercih ediyorum.
(Burada fotografını çekmemişim, ama başka yastıklarıma bakarsanız benzerlerini görürsünüz. )
Uygun boyda kılıf kumaşını kestikten sonra patchwork'ü bol miktarda iğne kullanarak yerine yerleştirdim.
Üzerinden el ile 'spor dikiş' yaptım.
Bu 'spor dikiş' lafı da çok hoşuma gidiyor... en basit teğel dikişinin havalı adı! 
Bu iş için turuncu nakış ipi kullandım.
 Böylece 2 parçayı biraraya getirdikten sonra kılıfı katlayıp tersinden diktim.
Düzüne çevirip içini de doldurunca, işte sonuç...



1 yorum: